Jaha..! m.a.o ett tillskott i kassan.. (Off-Topic Ämnen)

av Admin @, Tyresö, Stockholm, lördag, mars 25, 2017, 13:41 (337 dagar sedan)

..Då jag tillhör en av de 800 som kommer få ersättning av staten med 225.000:- nästa år när det klubbas igenom i maj 2018!

Staten ger ut ersättning!

Jaha..! m.a.o ett tillskott i kassan..

av Carl XVI Gustav, lördag, mars 25, 2017, 19:51 (336 dagar sedan) @ Admin

Det är bara att gratulera :-)

KG
Tåg i nya tag

av Admin @, Tyresö, Stockholm, söndag, mars 26, 2017, 02:45 (336 dagar sedan) @ Carl XVI Gustav

Det är bara att gratulera :-)

KG
Tåg i nya tag

Vet inte det ja... Visst ! Pengar är inte helt fel, men ska det behöva gå så långt..?
Känns lite som valfläsk det där...!

av Carl XVI Gustav, söndag, mars 26, 2017, 09:25 (336 dagar sedan) @ Admin

Jag menar att det i alla fall kan ge en upprättelse.

KG

av Admin @, Tyresö, Stockholm, måndag, mars 27, 2017, 05:34 (335 dagar sedan) @ Carl XVI Gustav

Jag menar att det i alla fall kan ge en upprättelse.

KG

Nja..Egentligen inte, man förstör ju möjligheten att få barn för all framtid, nu är inte den så viktig för mig då jag redan har en dotter.... Men för andra kan det vara det!
Sen är det ju så att det finns de som ångrat sig trots den långa processen och vill byta tillbaka, dock inte jag!
De personerna kan hamna i ett tillstånd där de försöker begå självmord!
Då hade det varit bättre om det från början inte funnit denna tvångslag man nu tagit bort!
RFSL ville att regeringen skulle ge 300.000:- i ersättning, men det stannade vid 225.000:-

av melcher, söndag, april 09, 2017, 23:53 (321 dagar sedan) @ Admin

Många av dessa tusentals övergrepp gjordes i "folkhemmets" namn. Och staten väntade länge med att erkänna sin skuld. Nu är de flesta döda. Vore intressant att veta vad Admin fick vara med om. En viktig del av vår historia som snart glöms bort...

av Dubbelagenten, måndag, april 10, 2017, 14:26 (321 dagar sedan) @ melcher

Hur tänkte du nu ? Det här handlar väl om folk som tvångssteriliserats i samband med könsbyte. Är det som du säger har i så fall de flesta kolat hastigt i nån epidemi...

av Admin @, Tyresö, Stockholm, tisdag, april 11, 2017, 06:41 (320 dagar sedan) @ Dubbelagenten

Hur tänkte du nu ? Det här handlar väl om folk som tvångssteriliserats i samband med könsbyte. Är det som du säger har i så fall de flesta kolat hastigt i nån epidemi...

Det här gäller samtliga som mellan 1972 och 2013 var tvungna att sterilisera sig för att få igenom ett könsbyte rent juridiskt! Idag behöver man inte göra en sådan! ca: 800 personer berör det!

av melcher, tisdag, april 11, 2017, 12:53 (320 dagar sedan) @ Dubbelagenten

Tycker du att upp till 45 års väntan på upprättelse är "hastigt"?

av Dubbelagenten, tisdag, april 11, 2017, 13:50 (320 dagar sedan) @ melcher

Jag tror du blandar ihop detta med processen gällande tvångssteriliseringar på folk som förr i tiden inte uppfyllde samhällets krav på " perfekta medborgare ". Det är ett annat ärende. Det Admin högst troligt pratar om är kravet på tvångssterilisering fram till 2013 för de som genomgått kirurgiskt könsbyte.

av Admin @, Tyresö, Stockholm, tisdag, april 11, 2017, 06:38 (320 dagar sedan) @ melcher

Många av dessa tusentals övergrepp gjordes i "folkhemmets" namn. Och staten väntade länge med att erkänna sin skuld. Nu är de flesta döda. Vore intressant att veta vad Admin fick vara med om. En viktig del av vår historia som snart glöms bort...

Vi som gjorde bytet tvingades skriva på ett dokument att man godkände att de tog bort de s.k. könskörtlarna för att man skulle få byta juridiskt! Alltså inte spara något ifall man längre fram skulle vilja skaffa barn!

av Dubbelagenten, tisdag, april 11, 2017, 09:09 (320 dagar sedan) @ Admin

"Könskörtlarna"... Kanslisvenska när den är som bäst. Gött att du i alla fall får lite upprättelse.

av Admin @, Tyresö, Stockholm, tisdag, april 11, 2017, 13:22 (320 dagar sedan) @ Dubbelagenten

"Könskörtlarna"... Kanslisvenska när den är som bäst. Gött att du i alla fall får lite upprättelse.

He..He...Ja! Tänk om man tänkt skaffa fler ungar! RFSL ville att staten skulle ersätta med 300.000:-, men det landade på 225.000:-.

Kommer att vinna laga kraft 1 maj 2018!

RSS-feed av trådar