Brum..Brum.... (Off-Topic Ämnen)

av Admin @, Tyresö, Stockholm, fredag, februari 10, 2017, 08:24 (374 dagar sedan)

Lite biljobb igår, tog ut sparad semester mina två sista nätter innan jag skulle gått på normal ledighet!

Rätt skönt att ibland kunna det, igår blev det resa ned till OK-macken för byte av handbromsvajer på Caddy:n, gjorde andra sidan i höstas... men då va den här sidan schysst!
Men nu kom den andra i vart fall..!

Hade bilen inne på en auktoriserad vw verkstad för ombyggnad av min tillsatsvärmare till parkeringsvärmare, och vilket strulande!

Slutade med att de tvingades erkänna att de skickat in fel programvara i värmaren som gjorde att den inte startade!

Som kompensation så skulle jag få en "kanon"- deal sa dom på kamremsbytet som är stundande...När jag fick veta beloppet....9000:- med en rabatt på 3000:-.

Är dom inte kloka tänkte jag, påpekade att jag efter en koll med andra verkstäder har fått ett lägstapris på 6200:- för precis samma arbete med byte av samma material!

Slutade med att han erbjöd mig att få köpa delarna med deras 20% rabatt på Mekonomen och sedan att jag tar med dom sakerna så monterar dom det för ett totalpris på 5100:- för material + arbete!

Det lönar sig att bråka, så mycket billigare än så kan jag inte få det! :-D

Dessutom körde de en renegering eller vad det heter på brännaren i min värmare så den fungerar bättre nu!

Så det enda jag saknar är faktiskt bara en farthållare, men det kommer!
Har nya bromsskivor runt om..Ny handbromsvajrar..Ny koppling..Nya bromsbelägg runt om..Ny nyckel med fjärrkontroll.. Och snart ny kamrem!

Bilen blir som ny... ;-a ;-a

Brum..Brum....

av Admin @, Tyresö, Stockholm, fredag, februari 10, 2017, 08:27 (374 dagar sedan) @ Admin

..Ska tillägga att det är underbart att gå ut till bilen varje gång man ska hem eller till jobbet och ha en varm kupe och motor utan att behöva koppla in någon elsladd...:-D :-D :-D :-D

RSS-feed av trådar