LEEEEDIGT! Va skönt! (Off-Topic Ämnen)

av Admin @, Tyresö, Stockholm, torsdag, december 22, 2016, 10:33 (430 dagar sedan)

Är skönt med lite ledigt, kanske man får lite mer tid att skriva här..Äntligen!
Och uppdatera smilisarna med... ;-)

Börjar ju inte jobba förrän på söndag igen, har i går fixat min kära Caddy på OK/Q8:as "Gör det själv-hall"

Bytte ut handbromsvajern på ena sidan, ett litet knixande innan den nya var på plats...Den gamla hade rostat igen!
Bytte ut mina blinkersglödlampor bak och fixade spolningen på bilen!
Som väl va så hade bara slängen till strålkastarspolningen lossat, den sitter med snabbkoppling så det gick fort att sätta dit!

När jag ändå hade tagit ned fronten så bytte jag ut avgasslangen till min dieselvärmare så jag slipper få in avgaserna i kupe'n!
Tänkte först byta ut värmaren eftersom de inte lyckats få igång den hos V.A.G, men jag tror de har kopplat fel!

Kör jag igång den manuellt så borde den även starta ventilation i bilen när den blir varm, det gör den inte...Och värmaren startar alltid när man kör igång den manuellt med tiduret!
Därför ska jag öppna upp och mäta upp strömmarna från tiduret, har som väl är komplett dokumentation med el-schema på den!

Ser fram emot att börja jobba på söndag, kanske inte så mycket jobbet som att träffa mina kollegor, vi trivs djävligt bra ihop!
Vi bestämde att vi ska tillsammans köpa lite mellandags trivselgodis så vi har delat upp vem som ska köpa vad!

He..He..! De gillar att spela kort, så jag har beställt 5 st. mycket speciella kortlekar (En till var och en i laget), de kommer att skratta när de får se den! ;-) ;-)
Obs! Inget "Dirty" på dessa kortlekar...

LEEEEDIGT! Va skönt!

av Admin @, Tyresö, Stockholm, lördag, december 24, 2016, 03:47 (428 dagar sedan) @ Admin

...Skön känsla av att ha bilen godkänd i besiktningen, handbromsen tog klockrent!
bara att ge sig på dieselvärmaren under nästa ledighet!

Har julhandlat och stått i som alla andra, blir i morgon först en påhälsning hos farsan på hemmet (Han är ju 90 år så man får ju inte glömma honom)!

Sedan blir det julfirande hos syrran, farsan skulle inte orka att vara med där tyvärr!
Först på juldagen behöver jag göra käk, både att äta hemma och ta med till jobbet!

Jag hoppas det blir en snöfri fortsättning på vintern, vill komma till stugan så fort som möjligt! :-) :-)

Fortsätter det med plusgraderna så blir det tidig resa ner nu till våren, jobb ska göras som jag inte hann med p.g.a. att bilen blev stående i en månad i sommras för kopplingsbytet!
Det ska tas igen....

Får inte glömma sjösättning av båten heller... ;-) ;-) I år så ska det bli mycket åka av, funderar på att byta ut spisen till 2018 mot en Volvo B23 motor!
B20 som nu sitter i kommer då hamna i min Valp! :-)

RSS-feed av trådar