Galna tunnelbane byggen..! (Allmänt)

av Admin @, Tyresö, Stockholm, lördag, februari 03, 2018, 22:19 (18 dagar sedan)

Mycket märkligt hur man bygger kollektivtrafik i Stockholm, man bygger tunnelbana där redan annan spårbunden trafik finns!
Samtidigt som flera områden utanför Stockholm som skulle behöva spårtrafik, bara kör med bussar!
Min egen kommun Tyresö är sådan, tänk va många busslinjer man skulle kunna lägga ned om man körde spårbundet och ändå bibehålla samma kapacitet!

För att sedan inte tala om vilken miljöbesparing man skulle gjort!
I dagsläget finns det bara följande alternativ: 1. Buss..2. Taxi...3. Egen bil!
Ganska känsligt om något händer, och det har det gjort ett par ggr. redan de senaste åren (Strejk).
Själv är det mycket sällan jag åker kollektivt, i somras så var det första gången på dryga 6-7 år jag gjorde det, och det för att jag skulle flyga ned till Karlskrona och hämta en bil!
Då var tanken först att jag skulle ta tåget, men jag insåg att det skulle ta mej drygt 5-6 timmar dit och det skulle ta 40 minuter med flyget!
Kostnadsmässigt blev det någon hundralapp dyrare, men jag kom fram fan så mycket snabbare!
Allt som allt tog det för mig med resandet ganska exakt 8 timmar från det jag gick utanför min lägenhet tills jag var hemma igen, hade jag åkt tåg så hade jag fått lägga till drygt 6 timmar till den tiden!

Ska bli intressant och se hur länge vår kommun kan ducka tunnelbanan, för det är främst dom som inte är intresserade..!
Det kommer komma en dag då de måste acceptera att den dras ut, eller ska vi bli ett nytt "Nord-Korea"..?
;-0 :-D :-D

RSS-feed av trådar