???? (Allmänt)

av Admin @, Tyresö, Stockholm, måndag, januari 15, 2018, 23:19 (35 dagar sedan)

Är det inte rimligare att istället för att satsa på en höghastighetsbana försöka få den befintliga fungerandes istället..?
Finns vissa som inte tycker det, jag är av motsatt åsikt!
Renovera befintlig järnväg...Sedan kan man bygga en höghastighetsbana, det som debattören föreslår är att bota symptomen...Men inte sjukdomen!
Höghastighetsbana i Pv...

????

av pålina, måndag, januari 15, 2018, 23:51 (35 dagar sedan) @ Admin

Håller med Dig fullständigt! !
Vi utanför Stockholm ska inte tvingas få det sämre o sämre för att en liten utvald klick ska åka lyxtåg!
Och sänk bensinskatten! !
Vi behöver färdas på landsbygden åxå!!!!

????

av Admin @, Tyresö, Stockholm, tisdag, januari 16, 2018, 04:45 (35 dagar sedan) @ pålina

Håller med Dig fullständigt! !
Vi utanför Stockholm ska inte tvingas få det sämre o sämre för att en liten utvald klick ska åka lyxtåg!
Och sänk bensinskatten! !
Vi behöver färdas på landsbygden åxå!!!!

Japp..! Och bensinen på mackarna på landsbygden borde vara avsevärt lägre än i större städer!
Vill sedan någon storstadsbo tanka på landsbygden så ska han tvingas åka en bit så att det inte blir lönsamt! ;-)

Jag har det ändå bra som bor i en förort till Stockholm, jag klagar inte på kollektivtrafiken som sådan (Fast det beror nog på att jag aldrig åker med den :-) ).

Sedan får ju vi på Emtrain som underleverantör till SLL ett förmånskort (Årskort), som till skillnad mot de som köper fick betala 693 :- (Höjdes nu gissar jag)..Medans vi efter de skattetekniska fördelarna bara betalar ca: 437:- för kortet i månaden (Dras automatiskt varje månad på lön).

Förutom den skattetekniska fina finten så blir ju även beloppet pensionsgrundande då det läggs på lön och skatten sedan dras från allt!
Som en lönehöjning kan man säga!
Nu är det min dotter som använder kortet mest, själv ställer jag mig till skaran av arbetskollegor som använder bilen till jobbet varje gång. :-D :-D

RSS-feed av trådar