Rivningen av kontaktledningen igår norr om Stockholm! (Allmänt)

av Admin @, Tyresö, Stockholm, torsdag, januari 11, 2018, 05:44 (40 dagar sedan)

Rätt intressant, fick nu på morgonen in en dieselmaskin dragandes på en X60 till Älvsjö.

Jag och en kollega var tvungna att gå ut med bromsskor då maskinen var helt död!
Pratade med han som drog dit trasan, visade sig att det var en gammal förare sedan tiden jag jobbade på centralen.
Han kom ihåg mej... ;-) Och några till!

Vad som hände vid rivningen av kontaktledningen var att föraren av X60 pendeln körde s.k. "Skip-stop" och låg körandes parallellt med Arlandatåget när föraren såg att det blixtrade till bakåt.
Han tänkte inte mer på det förrän han strax efteråt fick bromsfel, visade sig att Arlandatåget tappat strömavtagern som åkt in under X60 tåget och dragit bromsslangar!

Rätt intressant avslutning av ännu en arbetsvecka ( I natt ledigt då det är begravning av Farsan som kilade vidare i början av december).

Vi hade även besök av folk från både Emtrain..Trafikförvaltningen (Gissar på hos SL) samt MTR som ville se hur det fungerade!
Visade sig att en av dom är varvschef på min gamla båtklubb och kom ihåg mig! ;-) ;-)

Rätt kul faktiskt!

RSS-feed av trådar