Det här inlägget i Pv... (Allmänt)

av Admin @, Tyresö, Stockholm, måndag, oktober 30, 2017, 14:53 (113 dagar sedan)

Gillar jag, den handlar om vagnsbrist i inlägget hans svarar på, men börjar sväva ut om att ingen vill jobba helger m.m.. och att det då saknas förare.
Men va fan har bristen på förare med vagnsbristen att göra..? Saknas det fordon så beror det på att det står många skadade på verkstad och inte på bristen av förare!

Dessutom så är det ingen som känner speciellt stor lust att gneta som det är nu, därför väljer personalen hellre ledigt än gnet!
Om det borde jag om någon veta något om...
Helt fel ute i Pv..

Det här inlägget i Pv...

av Herr Olsson, måndag, oktober 30, 2017, 15:41 (113 dagar sedan) @ Admin

Gillar jag, den handlar om vagnsbrist i inlägget hans svarar på, men börjar sväva ut om att ingen vill jobba helger m.m.. och att det då saknas förare.
Men va fan har bristen på förare med vagnsbristen att göra..? Saknas det fordon så beror det på att det står många skadade på verkstad och inte på bristen av förare!

Dessutom så är det ingen som känner speciellt stor lust att gneta som det är nu, därför väljer personalen hellre ledigt än gnet!
Helt fel ute i Pv..

Vagn och personalbrist handlar ju tråden om.
Och tyvärr är väl verkligheten att MTR har dubbla problem. Dels förarbrist som ger inställda tåg dels fordonsbrist som ger korta tåg eller inställda.

Det här inlägget i Pv...

av Admin @, Tyresö, Stockholm, måndag, oktober 30, 2017, 21:40 (113 dagar sedan) @ Herr Olsson

Helt fel ute i Pv..

Vagn och personalbrist handlar ju tråden om.
Och tyvärr är väl verkligheten att MTR har dubbla problem. Dels förarbrist som ger inställda tåg dels fordonsbrist som ger korta tåg eller inställda.

Visst handlar tråden från början om bägge delar, men i inlägget så beskriver han det som om att vagnbristen handlar om för få förare...Och riktigt så är det inte.

Just det här inlägget pratade man om vagnbristen, då ter det sig konstigt om man plötsligt börjar prata om förarna (Som det också är brist på).

Det här inlägget i Pv...

av <FS>, måndag, oktober 30, 2017, 22:50 (112 dagar sedan) @ Admin

Okej att det blir lite rörigt och begreppen kan blandas ihop, men jag tycker att Admin är lite hård i sin bedömning. Det finns långt bättre exempel på tomteinlägg i samma tråd. Det finns ju några som frossar i att länge och väl driva ämnen som inte tillhör tråden.

I ett inlägg är det länkat till ett par fackföreningar

http://stpendeln.se/information/mbl-den-119-17/

https://slffsj.wordpress.com/2017/10/28/mtr-staller-in-tag/

Har Admin några synpunkter på vad facken skriver. Vore intressant att höra i så fall

Det här inlägget i Pv...

av Admin @, Tyresö, Stockholm, tisdag, oktober 31, 2017, 11:30 (112 dagar sedan) @ <FS>

Okej att det blir lite rörigt och begreppen kan blandas ihop, men jag tycker att Admin är lite hård i sin bedömning. Det finns långt bättre exempel på tomteinlägg i samma tråd. Det finns ju några som frossar i att länge och väl driva ämnen som inte tillhör tråden.

I ett inlägg är det länkat till ett par fackföreningar

http://stpendeln.se/information/mbl-den-119-17/

https://slffsj.wordpress.com/2017/10/28/mtr-staller-in-tag/

Har Admin några synpunkter på vad facken skriver. Vore intressant att höra i så fall

Kanske är hård, men kände lite att det va ett "Goddag yxskaft"-svar.

Just när det kommer till känsliga områden så blir det långa och även inlägg som tappar fokus på tråden...Kul att se! Speciellt när kvastarna gör inget åt det.. :-D :-D

Har inte så mycket att säga om facket, inte ens vi medlemmar blir ordentligt briefade..(Om man inte har Facebook och är med i verkstadsgruppen, något jag gått ur).

Dock upplever jag det som både vår nye depåchef och VD lyssnar på oss, allt är inte klart än..Men våra kollegor i Älvsjö som var uppsagda blir kvar ( Vet att vår nye depåchef har jobbat hårt för det).
Nu handlar det mer om att bemanna turerna rätt, och vårt arbetsschema. Jag hoppas man nyanställer ytterligare 3 st. för att få den egentliga fulla bemanningen nattetid.

Återstår och se om det blir så, just nu är det laget jag är med i det enda som är fullbemannat (Saknas 2 i ena av det andra lagen och en i det tredje).

Tänk så mycket strul man kunnat undvika om man bara lyssnat, reservdelarna är en annan sak. Vi får se om det blir bättre framöver.

RSS-feed av trådar