På "G"..Ombyggnad av Älvsjö-depån. (Allmänt)

av Admin @, Tyresö, Stockholm, lördag, oktober 14, 2017, 01:29 (129 dagar sedan)

Man kommer snart att inleda en mindre ombyggnad av Älvsjö-depåns spår 1-3, vet dock inte exakt vilka åtgärder mer än att de ska anpassas mer till X60.
Om ett par år så ska visst hela Älvsjö-depån genomgå en större ansiktslyftning fick vi reda på vid arbetsplatsträffen i onsdags.

Det kommer innebära fler takplattformar och samtliga plattformar anpassade i höjd till X60, sedan får vi hoppas på att det sker också en allmän ansiktsupplyftning och att man lyssnar på personalens önskemål, det är ju ändå vi som jobbar där...

Alla jobb gällande Hvac kommer man även fortsättningsvis att tvingas hyra in, i samband med deras övertagande så erbjöd jag mig att styra upp det och sköta den biten med ytterliggare några i personalen.
Men det tackade man nej till då, trots att man skulle spara miljon minst om året plus en större tillgänglihet på materialen.
Nu är det försent och jag har i och med det inte uppdaterat min kylbehörighet då jag inte längre behöver den!

Det stundar en intressant framtid inom pendeln, själv tänkte jag pensionera mig om 6 år, då får det vara färdigt för min del. Ska mycket till för att få mig att ändra mig, jo...En stor vinst på Euro-Jackpot som vi i nattlaget spelar på, då går jag tidigare!
Vi spelar för 100 kr per skalle per vecka (Totalt 500:-/veckan).:-D :-D :-D

RSS-feed av trådar