Bra med kamera.... (Off-Topic Ämnen)

av Admin @, Tyresö, Stockholm, söndag, september 24, 2017, 12:42 (148 dagar sedan)

På landet, har ständig kontroll över vad som kommer på den enda vägen som går dit.

Ska nog sätta upp en ännu bättre kamera så småningom, men en hyfsad bild på min bil!

Dessutom kan ingen säga något om kameran, den filmar enbart på min mark, allmänheten ligger 200 meter längre bort!

[image]

Sedan har jag installerat utrustning så jag kan slå av och på värmen individuellt i varje rum här hemifrån eller från min mobil, kommer kompletteras med temperatursensorer nästa vända ner!
IR-lampan i kameran är lite för svag tycker jag och kommer att kompletteras med en betydligt starkare sådan som räcker 80 meter...

Känns också bra att jag kan säga upp mitt parabolavtal då jag får hela mitt tv-utbud via ComHem som jag har här hemma även i stugan via en app. som ger oss abonneter möjlighet att ha utbudet till upp emot 5 enheter samtidigt!

Funkar klockrent i stugan...
Dessutom snabbt bredband med 4G och 200Gb tillgänglighet per månad är inte fel det heller.... :-D :-D :-D :-D
Är definitivt värt 399 Kr i månaden.

Bra med kamera....

av Rune Batong, torsdag, september 28, 2017, 17:13 (144 dagar sedan) @ Admin

Jajamän!

Skönt att kunna se när grannarna man inte vill träffa kommer förbi och kunna släcka och gömma sig till de lämnat. Installera ett skjutvapen vid sidan av som du kan fjärrmanövrera så kan du skaffa älg- eller rådjursfilé till nästa gång du ska ner och ha gäster.

Eller kanske grannbondens förlupna ko kan bli till köttfärssås?

Gillar kameror, men inte att filmas/avbildas (ser för j**lig ut :-D :-( )

/RB

Bra med kamera....

av Admin @, Tyresö, Stockholm, torsdag, oktober 05, 2017, 04:26 (137 dagar sedan) @ Rune Batong

Jajamän!

Skönt att kunna se när grannarna man inte vill träffa kommer förbi och kunna släcka och gömma sig till de lämnat. Installera ett skjutvapen vid sidan av som du kan fjärrmanövrera så kan du skaffa älg- eller rådjursfilé till nästa gång du ska ner och ha gäster.

Eller kanske grannbondens förlupna ko kan bli till köttfärssås?

Gillar kameror, men inte att filmas/avbildas (ser för j**lig ut :-D :-( )

/RB

He..He..! Låter som en kollega till mig (I samma nattlag som mig dessutom) som är en riktig "Prepper", men som det ser ut nu i samhället så börjar han få mer och mer rätt!

Han har dessutom jaktlicens och eget jaktvapen så han kan skaffa egen mat om han behöver i en nödsituation.

Har redan sett grann-bonden knalla förbi samtidigt talandes i mobilen...Och man hör väldigt bra vad han pratar om! :-D

Bra med kamera....

av Dubbelagenten, tisdag, oktober 10, 2017, 08:44 (132 dagar sedan) @ Admin

Now we're Talking! Ett ämne jag är världsmästare på.

Vad kör du för grejer för fjärrstyrningen? Tellstick? Har du det bör du onekligen titta på Tasker. En app där bara fantasin sätter gränser. Berätta lite om vad du har för grejer så kan kan jag hjälpa dig att vara kreativ in absurdum. Svinskojjigt!

Bra med kamera....

av Admin @, Tyresö, Stockholm, tisdag, oktober 10, 2017, 16:50 (132 dagar sedan) @ Dubbelagenten

Now we're Talking! Ett ämne jag är världsmästare på.

Vad kör du för grejer för fjärrstyrningen? Tellstick? Har du det bör du onekligen titta på Tasker. En app där bara fantasin sätter gränser. Berätta lite om vad du har för grejer så kan kan jag hjälpa dig att vara kreativ in absurdum. Svinskojjigt!

Kör med Tellstick,fungerar utmärkt...Annars har jag en stoooor fantasi... :-D :-D

Har även kamerabevakning..

RSS-feed av trådar