Semester...Aaahhh..! Visst e' det skönt..? (Off-Topic Ämnen)

av Admin @, Tyresö, Stockholm, torsdag, juni 08, 2017, 20:19 (261 dagar sedan)

Efter en hel vinters harvande så känns det underbart nu att ha gått på semster (Gick i tisdags morse), nu dröjer det till den 22 juli innan jag är tillbaka på jobbet...

Gissa vem som kommer hålla sig så långt från jobbet som möjligt..? Ingen därifrån kommer kunna nå mig...Man behöver den här vilan efter den lindrigt sagt turbolenta omorganisationen som nu pågår (Förhoppningsvis är den klar när jag kommer tillbaka).

Närmast siktar jag på att ta ut pension om 6 år (Då är jag 62 år) och möjligheterna är goda, kanske kör jag på konsultbasis eller dylikt..., Vi får se..Ska dock mycket till för att få mig kvar i 3 år till.

Jag har till skillnad mot många andra en betald stuga att flytta till där den enda kostnaden blir el och försäkring, har eget vatten avlopp som just nu inte kostar mig något!

Och ärligt talat, vem skulle inte kunna livsnjuta på den här platsen utanför Tibro..?

[image]

[image]

Min morfar som byggde huset och här har man varit mycket som barn, bara kohagar och åkrar runt om.....Närmsta granne ca: 500 meter ifrån, sedan ytterliggare någon kilometer till nästa.
Har 3 kakelugnar..2 vedspisar och 1 vedkamin... :-D :-D :-D

Semester...Aaahhh..! Visst e' det skönt..?

av pålina, fredag, juni 09, 2017, 20:24 (260 dagar sedan) @ Admin

Låter ju helt underbart o väl genomtänkt.
Själv njuter jag av min pension sedan några år och begriper inte varför jag dröjde med att ta ut den tidigare! Det finns ju så mycket att göra! !!
Njut när Du kan!!!! Rätt som det är, är det för sent!!

av Admin @, Tyresö, Stockholm, lördag, juni 10, 2017, 04:02 (260 dagar sedan) @ pålina

Låter ju helt underbart o väl genomtänkt.
Själv njuter jag av min pension sedan några år och begriper inte varför jag dröjde med att ta ut den tidigare! Det finns ju så mycket att göra! !!
Njut när Du kan!!!! Rätt som det är, är det för sent!!

Precis så tänker jag med, har planer på att ta ut pensionen när jag blir 62 år (Om 6 år), dessutom ta ut tjänstepensionen under de 10 första åren... För sedan vet man ju inte om man orkar med lika mycket!

Är man smart och känner med sig att man inte längre larar sig själv, ja då finns det ju äldreboende!
Och egentligen behöver man inte vara orolig om man har råd med det, för märker man att pensionen inte kommer räcka till det så kan man i god tid ge huset i gåva till min dotter och se till att man inte har några tillgångar..Då måste samhället gå in och betala!
Enkelt..! Men jag hoppas det aldrig ska behöva gå så långt!

av Dubbelagenten, fredag, juni 09, 2017, 20:28 (260 dagar sedan) @ Admin

Ser trevligt ut med gott om plats så vi samlar till ett gammalt Emma-lok till dig att ha i trägårn...

av pålina, fredag, juni 09, 2017, 22:33 (260 dagar sedan) @ Dubbelagenten

Skulle väl va nåt!!!??

av Admin @, Tyresö, Stockholm, lördag, juni 10, 2017, 04:07 (260 dagar sedan) @ pålina

Skulle väl va nåt!!!??

En X60B kärra kanske...? :-D :-D :-D :-D :-D

av Admin @, Tyresö, Stockholm, lördag, juni 10, 2017, 04:06 (260 dagar sedan) @ Dubbelagenten

Ser trevligt ut med gott om plats så vi samlar till ett gammalt Emma-lok till dig att ha i trägårn...

Ha..Ha..! Ja..! Det skulle se ut, tror min granne inte skulle bli så glad över att ha ett gammalt lok droppandes en massa olja i marken!

Det enda stället där jag känner ro, lustigt nog så heter huset ...Hagalund!

[image]

RSS-feed av trådar