Rent skitprat.. (Off-Topic Ämnen)

av Admin @, Tyresö, Stockholm, tisdag, januari 10, 2017, 21:36 (410 dagar sedan)

Admin måste ju bara få häva ur sig lite skit...He..He..!
Gick av natten i morse och är nu ledig till söndag, inte helt fel...Allt lunkar på som i stort sett vanligt på jobbet!

Naturligtvis har inte övergången mellan bolagena gått helt utan det märkts, men det va väl knappast att vänta att det skulle det!
Har hitills aldrig varit med om det under alla skiften av bolag jag varit med om, det här blir förmodligen det sista för mig innan pension!

Känner jag mig som nu och mår så bra som jag nu gör när jag närmar mig 65 så kör jag nog till 67 i vart fall!

Satt lite och filosiferade häromdagen om hur det skulle bli i början som pensionär, och fan i mig...Jag skulle sakna mina jobbarkompisar och det roliga vi haft på jobbet!

Första gången som jag känner så, så det kommer bli ett tomrum...
Vi är ett härligt gäng som jobbar natt i Älvsjö...

Privat har man ju inte haft tid att träffa gamla kompisar, så det är inte så många kvar av dom... ;-q

Dock så kommer jag att ge mig på och skriva en bok om hela mitt liv inom järnvägen, känner att jag behöver det...Är det sedan andra som är intresserade att läsa om det så är det inte helt fel heller, men mer som en biografi för mina efterkommande!

Hade min Caddy inlämnad hos V.A.G. verkstad för att få min tillsatsvärmare ombyggd till parkeringsvärmare, naturligtvis så klantade de till det så den inte startar på tiduret... Men går utmärkt att starta manuellt på knappen på tiduret!

Eftersom det bara finns EN anslutning från tiduret till värmaren så är det förmodligen så att tiduret är paj som inte vill starta värmaren på tid!

Att ställa in tiden är inga problem, verkstaden klarade inte av att få igång den!
Dessutom så missade att koppla in styr reläet som drar igång kupe' fläkten på kommando från värmaren, så bara motorn värms upp!

Skrev ett myyyycket argt brev till verkstaden, slutade med att servicechefen själv ska hålla i ärendet tills den fungerar som den ska!
Jag får lånebil under hela den tiden det tar för dom att fixa bilen, på måndag ska jag komma ner till dom och servicechefen och jag ska gå igenom vad som ska göras!

Som det inte var nog med att de inte fått värmaren att starta , så har de missat sätta tillbaka en kabel samt slang till spolarvätskan som jag fått fixa själv!

Synd på så dålig service hos V.A.G....För bilarna är det inget fel på, enda lyxen som återstår att installera på bilen är en farthållare!

Har lagt ner lite pengar på bilen nu, köpte den för 40.000:- häromåret! Har fått hela kopplingen utbytt..Kostade 25.000:- ombyggnad av tillsatsvärmaren till parkeringsvärmare 11.000:-

Återstår nu kamremsbyte till sommaren och byte av lite olika filter och sånt, sen kommer den rulla många mil till innan nästa jobb!

Dags att omcertifiera mig för kyla nu i februari, fick skjuta på det frammåt... Skulle annars gjort den i november!
Nu är inte det hela världen eftersom jag använder inte det i mitt jobb längre, och min omcertifiering betalar jag ur egen ficka!

Ser nu närmast fram emot våren och sjösättning av båten, innan den åker i vattnet så ska drevet göras rent från "Långhalsar" och målas samt lanternorna ska kopplas in plus en ny tankgivare monteras!

Ska även ta bort "loggern" och den lilla proppeller som sitter där och montera dit i stället min ekolodsgivare med sonar!

Fcik nu för ett par dagar sedan reda på att jag fått en ny bryggplats till båten, där jag stod tidigare så tog båten i botten och det fanns inget utrymme att manövrera på nästan!
Nu blir det mycket bättre, visserligen inte vid "bommar" utan vid boj...Men det gör inget!

Vid den gula pricken har jag haft båten tills nu, vid den gröna pricken är min nya bryggplats!
[image]

Hela tråden:

RSS-feed av trådar