Fan va gött...!! (Off-Topic Ämnen)

av Admin @, Tyresö, Stockholm, fredag, september 16, 2016, 23:53 (526 dagar sedan)
edited by Admin, lördag, september 17, 2016, 02:39

Efter att ha gått av natten sista pass innan ledighet så känns det djävligt gött!

Nu ledig i 17 dagar (Tog ut fem dagars semester, och eftersom vi har det schemat vi nu har så är resten av de dagarna rena helgdagar för mig), inte helt fel!

Sista natten innebar först profilsvarvning av en hjulaxel på X6050 axel 1 (Man hade bytt hjulaxel under dagen och för att få rätt diameter i förhållande till de andra i samma traktionsgrupp så måste den svarvas ned till samma mått (Får inte slå mer än max 5 m.m. inom samma traktionsgrupp).

Därefter vart det resten av natten att hålla på med ett A3-underhåll på en annan kärra...

Gissa om att det kändes x-tra bra på väg hem på morgonen att se köerna när folk åker till jobbet och en annan åker hem för att slänga sig i slafen!
Samtidigt så tänker jag på alla de gånger man suttit i denna trafiken på den tiden man jobbade i Hagalund!

Rätt skönt att minska restiden från en timme till 15-20 minuter max., man har blivit lite bortskämd känns det som!
Dessutom så blir man inte lika skitig av att arbeta med X60 som att arbeta med Personvagnar av förklarliga skäl, de är ju lite nyare och därmed renare!

Ska bli intressant att se hur det blir när Emtech tar över och hur de har tänkt sig det hela, de ska visst komma på vår nästa arbetsplatsträff den 20 eller 21 oktober!

För en annan så står min båt närmast på tur, nu under lördagen så ska jag göra det sista oljebytet, motorn går mycket fint nu efter topplocksbytet!

En sista injusterin med varm motor ska göras av ventilspelet, därefter ska jag kolla upp laddningen så den laddar schysst...Jag har något som tjuvströmmar tre ampere som jag ska hitta med!

Går allt som det ska så blir det en tur på söndagen....:-) :-) :-) :-) :-)

Hela tråden:

RSS-feed av trådar