Dåligt med reparatörer i Hagalund! (Allmänt)

av Admin @, Tyresö, Stockholm, fredag, januari 26, 2018, 11:21 (26 dagar sedan)

Såg senast jag jobbade att man söker reparatörer till personvagn i Hagalund.
Skumt att det bara är en intern sökning, har pratat med folk där ute och det är tydligen så att väldigt många har bytt bolag, en gammal kollega till mig går dessutom i pension vid månadsskiftet (Lyckos..! :-) ) .

Det är tydligen lite grötigt på just personvagnssidan har jag förstått, och vad jag fått höra ryktesvägen att facket ska ha skrivit på något avtal som gör att de i princip skulle kunna låna ut oss på pendeln som har personvagnsutbildning!

Det är som sagt något jag har hört ryktesvägen och behöver inte vara sanning, men med tanke på att Emtrain står mer eller mindre under Euromaint ( Våran websida på jobbet ligger under Euromaint)så börjar man undra!

Intressant är också att se att t.e.x. mina gamla behörigheter finns fortfarande kvar i registren hos dom sedan tidigare man jobbade för dom!
Rätt kul i.o.f.s., dock kan var och en bara se sin egen eftersom det krävs inloggning!
Har blivit en rätt lång lista kan jag ju säga, b.l.a. finns min "Utredar"-utbildning med där också! :-D
Nu tror inte jag att det är någon risk för att bli utlånad dit, eftersom vi som har peronvagnskompetensen behövs bättre på pendeln!

Men intressant är det! :-D :-D

Hela tråden:

RSS-feed av trådar