Leka med Tellstick.. (Allmänt)

av Admin @, Tyresö, Stockholm, tisdag, oktober 24, 2017, 00:42 (119 dagar sedan) @ Dubbelagenten

Ja..Jag har sett att det finns många roliga saker att koppla till Tellstick, nu har jag bra koll på värmen i huset och kan styra varje rum separat.
Dessutom så ser jag också tempen samt luftfuktigheten i varje rum, ska även applicera det på vinden tänkte jag.

Har ju även en webbkamera monterad för att se vilka som kommer till huset när jag inte är där, har rörelsedeckare som spelar in all rörelse....Tyvärr så får man räkna med att fåglar och insekter påverkar den.

Men en gång redan har jag haft nytta av kameran, den 18 oktober så kom det dit en vit skåpbil liknande min Caddy (Såg ut som en Renault eller Peugot av nyare märke).

Vad har en person där att göra kl 19:30 när det är mörkt ute...? Eftersom det ligger avsides så kan de inte skylla på att de kört fel eller va på väg till en granne (Närmsta granne ca: 500 meter bort).

Nu va inte de kvar mer än max 10 minuter så något inbrott han de inte med, de han försvinna innan snuten han dit som jag ringde dit...Och de var snabba dit!

Tråkigt nog så gick det inte att se reg.skylten på bilen då strålkastarna lös upp och bländade, fick heller ingen bild på personerna (Ställde inte in känsligheten tillräckligt, vilket nu är ändrat).

Men de vistades några minuter runt där jag har mitt släp och veteranbilar, det såg jag på strålkastarskenet, som väl är så ska jag ner på tisdag nästa vecka....Skulle egentligen varit där nu men jag måste förbereda inför båtupptagningen på söndag och lte annat.
Dock kommer jag efter den här erfarenheten att montera upp ytterliggare en kamera som filmar mot huset så man ser ev. bils regnummer, dessutom en x-tra strålkastare så jag får nästan som dagsljus.
Det sitter redan en skylt vid infarten som talar om att det är tv-övervakat.
Mina grannar är nu lite mer observanta efter det här kan jag ju säga....

Hela tråden:

RSS-feed av trådar