Admin har.... (Många bilder) (Off-Topic Ämnen)

av Admin @, Tyresö, Stockholm, fredag, september 22, 2017, 02:10 (151 dagar sedan)

Så här på hösten riggat upp bevakningskamera vid stugan med rörelsedetektering och IR-seende.
Dessutom så är nu installerat en styrning så jag kan individuelt slå på värme i huset i det rummet jag vill.
Nästa vända ner så åker även tempsensorer upp med, känns skönt att ha lite bevakning på huset.

Och två dygn innan jag kommer ner så slår jag på värmen så det är varmt och gott när man sedan kommer ner, nästa vända sker den 1 oktober...Och troligen den sista för i år, kanske en till!

Gjorde en liten rokard med mina fordon på tomten så de står bättre nu, min stuga i Hova sålde jag i somras med vinst så klart (Ungefär dubbelt så mycket som jag själv gav för den....Och det utan att blanda i mäklare i det).

Känns skönt att kunna fokusera nu på min mormors och morfars hus, flyttade över båten som stod i Hova på tomten.

Den står nu på andra tomten och ska till våren göras i ordning och säljas, min andra båt jag har kommer att sättas ut på annons den 1 oktober.

Med tanke på vad jag har kostat på den så kommer priset på 35.000:- vara billigt!

Speciellt med tanke på att motorn fått ett sprillans nytt blyfritt konverterad topp...Helt ny förgasare bestyckad precis efter motorn...Ny generator...Ny startmotor...Nytt elsystem...2.st nya batterier..Samt en 30 Km/t båtvagn som är sprillans ny.

Jag skulle vilja se den som är ute efter en begagnad billig båt som inte nappar på det....:-D :-D :-D

Lite bilder på båten...

[image]

[image]

Den gamla instrumentpanelen

[image]

..Och så den nya egentillverkade, tyvärr var jag tvungen att limma ihop två träskivor med vattenfast lim och slipa samt olja in den innan den blev klar.

[image]

..Möjlighet att ansluta toalett om man så vill..

[image]

..Gamla el-systemet.

[image]

Och så några bilder från senaste besöket där!

Innifrån köket, kökssoffan är nästan identisk med den som en gång stod där, nu ska den bara målas i samma gröna fär som fönsterfodret har!

[image]

Baksidan av huset, borta vid tanken ungefär så ska ett nytt garage sättas upp, har redan kollat med byggnadsnämnden...De säger att det bara är att bygga så länge det inte överskrider 30 Kvm, behöver inte ens göra en bygganmälan.

[image]

Lossning av Suzukin på framsidan vid mitt skjul, ingen risk att köra fast med den inte.. :-D :-D

[image]

Min fina släpvagn som jag haft mycket nytta av, och mer ska det bli när jag hämtar grus och makadam till stugan.!
Skönt att ha höga lämmar..!

[image]

Så flyttar man på en Rekord och är ensam förare, men man får ta det lilla lugna. Nu står den inte längre nere vid bäcken utan uppe vid huset.

[image]

Och här på plats till slut, där får den stå tills nästa år, jag har ju flyttat ned svetsen och så med!

[image]

Och nu står de andra i ordning med, fick använda Suzukin för att flytta Kapitänen (En bakhjulet låg bromsen på).

Mondeon ska jag skrota i oktober, är för mycket fel som kommit när den står för att det ska vara lönsamt att fixa den, mitt släp ska ställas vid båten och den gamla husvagnen ska rivas ner och bli en båtvagn.

[image]

Lite terrängkörning med Suzukin, klätter över stock och sten...Näja! Stock i varje fall.

[image]

Gamla båtens nya placering, måste dock räta upp den på vagnen.... :-D :-D

[image]

Hela tråden:

RSS-feed av trådar